داستان زندگی Kevin Systrom موسس شبکه اجتماعی اینستاگرام

داستان زندگی Kevin Systrom موسس شبکه اجتماعی اینستاگرام

دو موسس اینستاگرام حدودا ۳۰ ساله بودند که پیشنهاد خریدی از فیسبوک دریافت کردند. با انجام شدن این خرید و پولی که نصیب‌شان شد در همان سن کم به ثروت زیادی رسیدند. کوین سیستروم که ۲۹ سال داشت حدود ۴۰۰ میلیون دلار و مایک کریگر که در دانشگاه استنفورد با او آشنا و همراه شده بود ۱۰۰ میلیون دلار به‌دست آورد. محبوبیت امروزی شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام بر کسی پوشیده نیست. از افراد سرشناس تا کسب‌و‌کار‌های متنوع، همه برای نمایش داشته‌هایشان از اینستاگرام استفاده می‌کنند. اما چه شد که این دو جوان دانشجو به ایجاد یک شبکه‌ی اجتماعی با محوریت عکس رسیدند. در ادامه با تجارنت باشید.

‌‌‌‌‌         ‌

پیشینه‌ی خالقان اینستاگرام

«کوین سیستروم» (Kevin Systrom) در ماساچوست آمریکا دنیا آمد. او از دانشگاه استنفورد در رشته‌ی مهندسی و علم مدیریت (چیزی شبیه مهندسی صنایع در ایران) لیسانس گرفت. در طول زندگی تجاری کوتاهش در شکل‌گیری نام‌های بزرگی شرکت داشت. اولینش Odeo بود که حالا آن را با نام توییتر می‌شناسیم.

بیوگرافی سیستروم اینستاگرام

«کوین سیستروم» (Kevin Systrom)، موسس و مدیر عامل اینستاگرام

دو سال را هم در گوگل گذراند و آن‌طور که خودش می‌گوید بیشتر روی جی‌میل (سرویس ایمیل گوگل) و  گوگل ریدر کار کرد.

اما شریکش «مایک کریگر» (Mike Krieger) متولد سائو پائولو، ‌بزرگ‌ترین شهر برزیل است. مایک در سال ۲۰۰۴ برای ادامه‌ی تحصیل در دانشگاه استنفورد، به آمریکا مهاجرت کرد. کارآموزی خود را در شرکت معظم مایکروسافت گذراند و همان‌جا با نحوه‌ی کسب‌و‌کار در دنیای فناوری آشنا شد.

 

مایک کریگر اینستاگرام

«مایک کریگر» (Mike Krieger)، موسس و از مدیران اینستاگرام

کریگر پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد خود را به این اختصاص داد که چگونه رابط‌های کاربری می‌توانند همکاری در سطحی گسترده را بهبود دهند. او بعد از فارغ‌التحصیلی یک سال و نیمی به عنوان طراح تجربه‌ی کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) در شرکت Meebo که در زمینه‌ی پیام‌رسان‌های فوری فعالیت می‌کرد مشغول بود.

    ‌     

لذتِ سادگی، لذت به‌سادگی

اینستاگرام

«کوین سیستروم» و «مایک کریگر»، دو موسس اینستاگرام، ایده‌ی اپلیکیشن‌شان را از دوربین‌های ظهور فوری عکس گرفتند. دوربین‌های شرکت «پولاروید» (Polaroid) از جمله پیشگامان این صنعت بود و آن‌ها سادگی و سهولت استفاده را از محصولات این شرکت الهام گرفتند. اپلیکیشن اینستاگرام ابتدا در سال ۲۰۱۰ و تنها برای  آیفون عرضه شد.

دوربین‌های پولاروید دسترسی گسترده و فوری به عکس‌ها را برای مصرف‌کنندگانی فراهم می‌کردند که نمی‌خواستند ساعت‌ها یا حتی روزها منتظر دریافت آن‌ها بمانند. عکس‌های دوربین‌های فوری همیشه مربعی بود و رنگ و لعاب خاصی داشتند. این عکس‌ها الهام‌بخش فیلترهایی شدند که امروزه در اپلیکیشن اینستاگرام می‌بینیم.

البته دو خالق اینستاگرام، اوایل روی ایده‌‌ی دیگری هم کار کردند ولی درنهایت ترجیح دادند با پیچیده کردن از لذت سادگی کار با اپلیکیشن کم نکنند.

 

 

 

مدیران اینستاگرام

کوین سیستورم معتقد است آن‌ها نحوه‌ی ارتباط و هم‌رسانی (Share) در دنیا را تغییر و پیشرفت داده‌اند. از همان آغاز، هدف موسسان اینستاگرام این بود که اپلیکیشن‌شان به‌خوبی با دیگر شبکه‌های اجتماعی کار کند و فیسبوک مالک کنونی آن هم مستثنی نبود.

founders

دو بنیان‌گذار اینستاگرام در سال ۲۰۱۲، هنگام دریافت جایزه‌ی Webby Awards

ظرف چند ساعت آغازین انتشار اپلیکیشن، اینستاگرام بیش از ده هزار بار دانلود شد. طی یک هفته این عدد به ۲۰۰ هزار دانلود رسید. وقتی هدف، سرعت در انتشار باشد زمان آپلود اهمیت پیدا می‌کند. راز آپلود سریع اینستاگرام این است که تصاویر را با رزولوشن کامل بارگذاری نمی‌کند؛ یعنی مثلا یک عکس ۳ مگاپیکسلی را با حجم ۶۰ کیلوبایت روی صفحه قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید :  امن ترین کشورهای جهان برای مسافرت و گردشگران

‌‌‌‌       ‌

زیرمجموعه‌ای مستقل از فیسبوک

رشد اینستاگرام از زمان راه‌اندازی تاکنون بی‌وقفه ادامه داشته تا جایی که امروز بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که روزانه میلیون‌ها عکس را به اشتراک می‌گذارند. این رشد فزاینده، علاوه بر ایده و تلاش‌های دو موسس اینستاگرام مرهون آینده‌نگری خالق فیسبوک، مارک زاکربرگ است که به‌جز تصاحب به‌موقع رقیب، امکان گسترش مستقل آن را هم فراهم آورد.

 

instagram

 

کوین سیستورم و مایک کریگر، ترند آینده را درست حدس زده بودند و گرنه جلب ۱۳ میلیون کاربر تنها در ۱۳ ماه میسر نبود. سیستورم در یکی از مصاحبه‌هایش با اشاره به این موضوع می‌گوید: «هر روز بیش از ۱۰۰ میلیون عکس روی فیسبوک گذاشته می‌شود. بیش از ۳٫۵ میلیارد تلفن همراه مجهز به دوربین وجود دارد (هردو آمار مربوط به ۲۰۱۲ میلادی).» وقتی هردوی این‌ها را کنار اشتیاق ذاتی بشر برای خودنمایی بگذارید (ولو این‌که خلاف نظر نویسنده‌ی مشهور مجله‌ی نیویورکر مبنی بر به سر رسیدن دوران شیفتگی مردم نسبت به دوربین باشد)، نتیجه و هدف مشخص می‌شود.

در حال حاضر کوین سیستورم و مایک کریگر به هدایت مجموعه‌ی اینستاگرام مشغول‌اند و با همان تفکیک وظایفی که از ابتدا تعریف کرده بودند کار می‌کنند.

 

اوایل زندگی

سیستروم در سال ۱۹۸۳ در هالیستون ماساچوست به دنیا آمد . او پسر دایان (پلز) رئیس اجرایی بازاریابی در zipcar و داگلاس سیستروم ، نایب رئیس منابع انسانی در کمپانی های TJX بود . والدین مادرش اعضای اولین گروه کلیسای هنکوک بودند . سیستوم در مدرسه ی میدلسکس در کنکورد ماساچوست بود ، جایی که او با برنامه ریزی کامپیوتر آشنا شد . علاقه اش با بازی doom2 و ساختن سطح های خودش به عنوان یک بچه زیاد شد .

سالهای کالج

سیستوم در سال ۲۰۰۶ از دانشگاه استانفورد با مدرک BS  علم و مهندسی فارغ التحصیل شد . در استانفورد او عضو انجمن sigma nu بود .  او طعم اولین پروژه ی جهانی را زمانی چشید که به عنوان یکی از ۱۲ دانشجوی شرکت کننده در برنامه ی بسیار معتبر در  mayfield  انتخاب شد . این عضویت به دوره ی کار آموزی او در odeo، شرکتی که بالاخره موجب به وجود آمدن توئیتر شد ، انجامید .

سوابق

 

گوگل

بعد از فارغ التحصیلی از استانفورد، به عنوان مدیر بازاریابی محصول وارد  گوگل شد ، و بر روی جیمیل، تقویم گوگل، صفحه ی گسترده و دیگر محصولات کار کرد . دو سال را در گوگل گذراند ، در سال اول  بر روی جیمیل، google reader  و دیگر محصولات کار کرد و در سال دوم بر روی تیم توسعه ی شرکتی کار کرد .
burbn
بعد   گوگل را ترک کرد تا به  nextstop، ملحق شود . مکانی تشکیل شده توسط تیم کارکنان سابق گوگل که توسط فیس بوک در ۲۰۱۰ خریداری شده بود ، سیستروم به ترکیب نام نویسی های مکانی و بازی های اجتماعی محبوب فکر کرد . او نمونه ی اولیه از چیزی را ساخت که آن را burbn مینامید و آن را baseline ventues  و andreessen horowitz  معرفی کرد .  بعد از اولین ملاقات او تصمیم گرفت تا شغلش را ترک کند تا بفهمد که burbn میتواند یک شرکت شود یا نه . در طول دو هفته ی ترک شغلش ، او ۵۰۰۰۰۰   دلار سرمایه را از baseline ventures و andressen horowitz دریافت کرد . زمانی که در سان فرانسیسکو بود، سیستروم و مایک کرایگر برای burbn یک سرویس نام نویسی html5  ساختند . محصولی که به کاربران این امکان را میداد تا کارهای زیادی انجام دهند: نام نویسی در مکان ها، تنظیم برنامه ها ( نام نویسی های آینده ) ، گشتن با دوستان ، پست کردن عکسهای و چیزهای دیگر . با این حال با به یاد آوری مطالعاتشان در برنامه ی myfield  ، کرایگر و سیستروم تشخیص دادند که burbn ویژگی های زیادی دارد و کاربران یک محصول پیچیده نمیخواستند. آنها تصمیم گرفتند تا بر روی یک ویژگی خاص تمرکز کنند . به اشتراک گذاری عکس . یک ماه بعد از راه اندازی، اینستاگرام یک میلیون کاربر داشت. یک سال بعد به ۱۰ میلیون کاربر رسید.

بیشتر بخوانید :  معرفی فایلکت بستر خرید و فروش فایل

اینستاگرام
بعد از رویگردان شدن از burbn ، سیستروم به اشتراک گذاری عکس را بنیان کرد و بعد سرویس شبکه ی اجتماعی عکس و ویدئوی اینستاگرام را با مایک کرایگر در سان فرانسیسکوی کالیفرنیا افتتاح کرد . نام اینستاگرام از دو کلمه ی instant فوری و تلگرام گرفته شده است. در آوریل ۲۰۱۲ ، اینستاگرام به مبلغ ۱ میلیارد دلار و موجودی بین ۱۳ کارمند به فیس بوک فروخته شد . بر طبق چندین گزارش، این معامله به سیستروم ۴۰۰ میلیون دلار را به خاطر صاحب بیزینس بودنش داد . یکی از سهم های و کمک های این خرید این است که مارک زوکربرگ عنوان کرد که فیس بوک ” میخواهد اینستاگرام را به صورت مستقل بسازد و توسعه دهد ” و به سیستروم این امکان را داد تا اینستاگرام را رهبری کند.

 

مارک زوکربرگ

در یک مصاحبه با فوربز، او عنوان کرد که اینستاگرام شکل جدیدی از ارتباطات است که همیشه در دنیای رسانه های اجتماعی در آی فونتان با شماست . شبکه ی اجتماعی اینستاگرام ؛ امکانی به وجود آورده که مردم بتوانند یک نظر سریع بگذارند  و گزینه ی لایک را روی عکس ها انتخاب کنند یا آنها را در توئیتر یا فیس بوک به اشتراک بگذارند. ” سیستروم اینستاگرام را به عنوان یک کمپانی رسانی معرفی میکند که با کمپانی هایی مانند دیزنی ، اکتیویژن ، لنکام و بنانا ریپابلیک و CW در ۲۰۱۴ ، تبلیغات ویدئویی را به بازار معرفی میکند .
تحت رهبری و ریاست سیستروم، اینستاگرام گزینه هایی مانند جستجو، فیلتر، و ویدئو را اضافه کرده است. در طول زمان، او ویژگی های زیادی را به کاربران معرفی کرده و به آنها امکان آپلود کردن و ویرایش عکس ها و ویدئو های کوتاه را میدهد ، همینطور پیگیری آپلود های دیگر کاربران، ثبت مکان عکس، نام مکان، و همینطور نظر گذاشتن روی عکس ها و ویدئو ها . اینستاگرام امکان توسعه ی پروفایل ها را در سال ۲۰۱۲ داد ، اینکه با اکانت های فیس بوک ، توئیتر ، تامبلر و فلیکر در ۲۰۱۳ به اینستاگرام متصل شوند . گزینه ی جستجو را در اواسط ۲۰۱۲ و ویدئو را در ژوئن ۲۰۱۳ . اینستاگرام ۱۹ فیلتر عکاسی معرفی میکند :
به عنوان یک برنامه  مای فیلد در برنامه ی technology ventures استاتسفورد به ساختن  راه حل های ساده و ساختن کمترین محصولات بادوام معتقد بود   که به طبیعت مینیمالیستی ویژگی های اصلی اینستاگرام و چرخه ی تکرار مربوط میشود . هر دو بنیان گذار موفقیتشان را مدیون ساختن کاری فرهنگی و سرشار از همکاری؛ توسعه ی تعادل کار و زندگی و به طور دائم باقی ماندن و توسعه دادن رابطه ی کاریشان هستند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *