ايده هايي براي راه اندازي کسب و کار موفق در حوزه نان و غلات

بر اساس گزارش مرکز تحقيق و بازار، صنعت نانوايي از نظر بازدهي و درآمد عنوان سومين توليدکننده را در اختيار دارد. در اين مقاله، با معرفي مشاغل برتر در اين حوزه، ايده هايي کاربردي براي جذب بيشتر مصرف کنندگان و سرمايه گذاران در صنايع نانوايي و قنادي ارائه ميگردد. کريسپي کِرِم (Krispy Kreme) به دليل توليد قهوه و دوناتهاي ويژه خود داراي شهرتي جهاني است.

 

ایده راه اندازی نانوایی :

این کسب و کار را به دو طریق می‌توان انجام داد. یک راه این است که یک مغازه کوچک داشته باشید و از طریق فروشگاه خودتان به فروش این نان‌ها اقدام کنید. یا این‌که یک نانوایی بزرگتر ایجاد کنید و از طریق فروش عمده به خرده‌فروش‌ها کسب درآمد کنید. نانوایی یکی از سودآورترین و ثابت‌شده‌ترین ایده‌های کسب و کار صنایع غذایی است که می‌توانید با برنامه‌ریزی مناسب آن را راه‌اندازی کنید.

 

 

 اين کمپاني در ۱۳ جولاي ۱۹۳۷، زماني که وِرنان رادولف دستور پخت مخفي دونات را از يک سرآشپز فرانسوي در نيواورلئان به دست آورد، راه اندازي شد. اين برند هنوز هم از دستور پخت مخفي براي آماده سازي دونات هاي دلانگيز خود استفاده ميکند. اين برند براي به کارگيري خلاقيت و توليد دونات هايي که به صورت تازه و مستقيم از دستگاه پخت بر سيني سرو مشتري ارائه ميگردد، شناخته شده است.
داوْن تو اِرث (Down to Earth) يک برند محصولات غذايي است که تحت مديريت کمپاني مورارکا فاندِيشن (Morarka Foundation) فعاليت ميکند. در اين کمپاني به منظور پاسخ به نيازهاي سلامت و سلائق مشتريان، محصولات کاملاً ارگانيک عرضه ميگردد. از ديدگاه بسياري از افراد، محصولات نانوايي به علت داشتن سطح بالاي چربي و افزودنيها، حاوي ارزشهاي تغذيهاي اندکي هستند. در همين راستا، مورارکا دامنهاي منحصر به فرد از فرآيندهاي طبخ را به منظور ارائه محصولات ارگانيک و سالم توسعه داده است. اين کمپاني دامنه گستردهاي از محصولات نانوايي از قبيل نانهاي چندغلهاي و انواع کوکي را پيشنهاد ميکند. مورارکا در منوي خود انواع مختلفي از ارزشهاي تغذيهاي را لحاظ نموده است. اثرات مثبتي که غذاهاي ارگانيک بر سلامت مصرفکنندگان دارند، به خوبي شناخته شده است.
کمپاني مونگينيس (Monginis) انواع مختلف شکلات، محصولات قنادي و کوکي را ارائه ميدهد. مونگينيس به دليل ارائه محصولات سفارشي براي مشتريان خود بر اساس ذائقه و خواست آنها، به يک برند برجسته تبديل شده است. در وبسايت اين شرکت امکان سفارش راحت و بدون دردسر هديه، بدون نياز به حضور شخص و يا وجود مشکلات در پرداخت الکترونيکي فراهم شده است. مونگينيس علاوه بر محصولات قنادي، در توليد محصولاتي از قبيل نانهاي ساندويچي، نان برگر، پيتزا و اسنک نيز فعاليت دارد.
ايده هايي براي راه اندازي کسب و کار موفق در حوزه نان و غلات
کمپاني دانکين دوناتس (Dunkin’ Donuts) يکي ديگر از بازيگران اصلي توليد دونات بوده و داراي رستورانهاي زنجيرهاي عرضه قهوه و محصولات قنادي در سطح بينالمللي است. اين برند که داراي بيش از ۱۰ هزار شعبه در سراسر جهان است، براي توليد دونات، قهوه، نوشيدني و انواع ساندويچ شهرت  دارد.

مشارکت در سود
کمپاني داون تو ارث به طور حقوقي حق امتياز خود را تعيين نموده زيرا اين بهترين راه براي ارتقاء يک برند است. اين اقدام موجب حفظ يکپارچگي برند گرديده و ارتقاء و توسعه کمپاني و مقام مسئول آن تضمين ميشود. طي اين اقدام، هم امتيازگيرنده و هم امتيازدهنده به طور يکسان سود خواهند برد. تعيين حق امتياز روشي مناسب و ايدهآل براي دسترسي به مرکز توسعه است. در واقع امتياز گيرنده قادر خواهد بود که بدون استفاده از سرمايه شخصي خود نزد بانکها و سرمايهگذاران، بر تعداد شعبههاي خود بيفزايد. واگذاري حق امتياز موجب خواهد شد که بخش زيادي از سرمايهگذاري به کمپاني برگردانده شده و از ميزان ريسک نيز کاسته شود.

ايده هايي براي راه اندازي کسب و کار موفق در حوزه نان و غلات

موفقيت با طعم شيرين
کمپاني داون تو ارث به دليل راهاندازي نانواييهاي مدرن خود به سرعت در حال گسترش و رشدي فزاينده است. همچنين، افزايش تعداد زنان در نيروي کار و بيشتر شدن مصرفکنندگان ساکن در مناطق شهري که اغلب به دنبال مصرف محصولات راحت هستند، ميتواند بر فروش محصولات کمپاني اثر قابلتوجهي داشته باشد.
امروزه در بيشتر کشورها، بهبود استانداردهاي زندگي، رشد سريع، غربي شدن جوامع، تغيير عادات غذايي مردم و افزايش انتقال از بخشهاي غير سازمان يافته به واحدهاي سازماندهي شده، باعث افزايش انگيزه در بخش محصولات نانوايي و قنادي شده است.
پوروا سينها (Purwa Sinha)، مدير کمپاني کريسپي کرم اذعان ميدارد: در حال حاضر مهمترين چالش در عرصه محصولات نانوايي و قنادي، مسأله زنجيره تقاضا و بها دادن به مشتري است. در رابطه با زنجيره تقاضا، به منظور بهبود زيرساختها با ديگر همکاران خود به همکاري ميپردازيم و علاوه بر اين، با در نظر گرفتن اين که فروشگاهها در مجاورت يکديگر ساخته شوند، قادر خواهيم بود در مناطق جغرافيايي کوچکتر کنترل بهتري بر عرضه محصولات و هزينهها داشته باشيم. در رابطه با موضوع بها دادن به مشتري نيز همواره در حال توليد محصولاتي هستيم که بتواند پاسخگوي نيازها و سلائق مصرفکنندگان باشد.
دستگاهي که هنگام فروش، کيک را برش ميزند

 

 

بیشتر بخوانید :  برترین شغل‌های حوزه کامپیوتر در سال‌های آینده
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *